بازاریابی محتوایی: استفاده از تکنیک نوشتن آزاد
نوشتن آزاد، یک تکنیک نوشتاری است که در آن شخص بدون توجه به املا، نگارش و یا حتی موضوع، شروع به نوشتن می کند. در واقع این روشی است به منظور بیرون کشیدن محتوای خام موجود در قلب خالق محتوا استفاده می شود. تکنیک نوشتن آزاد، اساس برنامه های اصول نوشتن خلاقانه در دنیا است.
قواعد نوشتن آزاد شامل موارد زیر است:
- برای نوشتن محدودیت زمانی قرار دهید و سپس نوشتن را متوقف کنید؛
- برای نوشتن در زمان تعیین شده، مکث نکنید. به حرکت دستان خود ادامه دهید، به سرعت بنویسید اما عجله نکنید؛
- به دستور زبان، املا، نقطه گذاری، آراستگی یا سبک توجه نکنید. قرار نیست شخص دیگری نوشته های شما را بخواند؛
- اگر از موضوع خارج شدید، یا نظریات خود را تمام کردید، باز هم به نوشتن ادامه دهید. فقط کاری کنید دست شما حرکت کند، هرچی به ذهن تان می رسد، حتی چیزهای مزخرف را با بی دقتی بنویسید؛
- اگر در طول نوشتن، احساس خستگی یا آزردگی کردید، از خود بپرسید چه چیزی شما را ناراحت می کند و دوباره به نوشتن ادامه دهید؛
- پس از اتمام زمان؛ به نوشته ی خود نگاه سریعی بیندازید و عباراتی را که ارزش نگهداری و دارای جزئیات برای جلسه ی نوشتن آزادِ بعدی را داشته باشند، علامت گذاری کنید.
پس از فرآیند نوشتن آزاد، به ایده ی ادغام محتوا در فرآیند بازاریابی فکر کردم. در زیر نسخه ی پاکنویس آن را مشاهده می کنید:
- مشکلات ادغام محتوا در طرح بازاریابی؛
- چگونه بازاریابی محتوایی را بعنوان بخشی از طرح بازاریابی کلی اندازه بگیریم؟
- چگونه می توانیم رسانه های اجتماعی را بعنوان بخشی از طرح بازاریابی ادغام کنیم؟
- بسته به چرخه ی خرید، بهترین شیوه کدام است؟
- چه منابع داخلی برای دستیابی به کارایی بازاریابی محتوایی لازم است؟
- چگونه باید شنیدار را از طریق رسانه های اجتماعی با موضوعات محتوایی جدید پیوند دهیم؟
- کدام واحد سازمانی باید بر فرآیند محتوا نظارت کند؟
- چگونه می توانم از تیم فروش برای توسعه ی محتوا کمک بگیریم؟
- چگونه باید مدیر ارشد بازاریابی را درباره ی مزایای بازاریابی محتوایی، آموزش دهیم؟
- اگر مدیر ارشد بازاریابی بخواهد بیش از حد برای تولید محتوا هزینه کند، چکار کنیم؟
- آیا باید نوشتن بلاگی را شروع کنیم؟
- آیا در سایت های محتوایی رقبا، شرکت می کنیم؟
- آیا محتوای چاپی هنوز مناسب بازاریابی محتوا هست؟
- حداقل مقدار محتوایی که برای تقسیم بندی مشتریان خود لازم دارم چیست؟
بنابراین، دفعه ی بعدی که شما یا تهیه کنندگان محتوای کلیدی شما از نوشتن باز ماندید، این تمرین نوشتن آزاد را انجام دهید. می توانید این تمرین را با اعضای ارائه کننده ی خدمت به مشتری، تیم فروش، مهندسی یا هر کارمندی که با مشتری رو به رو می شود، استفاده کنید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید