IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
انگیزه-شغلی

ایجاد انگیزه در کارکنان

در هر فردی با یک چیز خاص می‌‌‌توان انگیزه ایجاد کرد. به عبارت دیگر ایجاد انگیزه در افراد، متفاوت است. البته پول یک رکن مهم و اساسی است. افراد بسیاری وجود دارند که نمی‌توانند به صورت رایگان کار کنند. اما پول به تنهایی انگیزه ایجاد نمی‌کند، بلکه اگر کارکنان شما احساس کنند، نقشی که بازی می‌کنند در پیشبرد اهداف شرکت مهم و کلیدی است، بدون شک شرکت شما موفق خواهد بود. پس حس کارکنان نسبت به شغل‌شان نیز می‌تواند انگیزه ایجاد کند.

برخی ابزارهای انگیزشی:

تعادل: کار کردن زیاد بدون هیچ‌گونه تفریحی، افراد را به یک کارمند بداخلاق تبدیل می‌کند. حتی اگر برخی از کارکنان شما به کار کردن زیاد عادت دارند، باز هم به زمانی برای استراحت و تفریح نیاز خواهند داشت.

حقوق و مزایا:

برخی افراد را حتی با پول‌های کلان هم نمی‌توان راضی کرد. اگر بیمه، برنامه‌های بازنشستگی، و سایر مشوق‌های مالی را حذف کرده‌اید، پس باید بدانید که آیتم جبرانی که به جای این آیتم‌ها در نظر می‌گیرید ممکن است کافی نباشد.

برقراری ارتباط:

یک محیط ارتباطی باز در شرکت ایجاد کنید. کارکنان باید بدانند که می‌توانند در مورد اتفاقاتی که در کارشان رخ می‌دهد با شما صحبت کنند، و می‌خواهند بازخورد منصفانه‌ای از شما دریافت کنند.

پاداش:

زمانی که افراد احساس کنند حقوق و دستمزدی که می‌گیرند منصفانه است، پرداخت پاداش‌های مالی نمی‌تواند مهم‌ترین عامل انگیزشی برای بسیاری از افراد محسوب شود.

فرهنگ سازمانی:

چه چیزی باعث می‌شود که برای شرکت‌تان کار کنید؟

هنگامی که کارکنان محیط کار خود را توصیف می‌کنند، یعنی زمانی که از نگرش مدیران، ساعت کار، و عناصر دیگر زندگی کاری خود سخن می‌گویند، در حال توصیف فرهنگ سازمانی خود هستند. شرکتی که از ریسک کردن‌های هوشمندانه و خلاقیت جلوگیری و کارکنان خود را سرزنش می‌کند، فرهنگ سازمانی ندارد.

پاداش‌های معنوی:

برخی از افراد واقعاً با پاداش‌های معمولی راضی نمی‌شوند. آن‌ها علاوه بر پاداش نقدی، به مقداری اهمیت و توجه به سخت‌کوشی‌شان نیاز دارند.

مسئولیت:

کارکنان باید برای شرکت مفید باشند. آن‌ها را طوری پرورش دهید که احساس مسئولیت داشته باشند و در ازای اعتماد شما، بتوانند مفید ظاهر شوند.

کارگروهی:

بسیاری از افراد از کار گروهی لذت می‌برند، همه‌ی افراد تک‌روی را دوست ندارند. برخی از کارکنان، احساس موفقیتی که در کار گروهی دارند، در کار انفرادی ندارند.

آموزش‌ها و سمینارها:

بدون وجود فرصت‌هایی برای رشد حرفه‌ای، کارها معمولی و تکراری می‌شوند. کمک به کارکنان باعث می‌شود شرکت‌تان بیشتر و بیشتر به موفقیت نزدیک شود.

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
م جبلي
Guest
م جبلي

همه ی مواردی که ذکر کردین کاملا درست و جالب بود ، جلسه های مختلف با کارمندان هم برای پیشرفت سازمان خیلی مفیده ?

مهديه رفيعي
Guest
مهديه رفيعي

پاداش های معنوی به نظرم میتونه خیلی موثر باشه
همین که گاهی مدیران از کارمنداشون به خاطر چیزای کوچک تشکر میکنند این به معناست که دیده می شوند و خیای میتونه موثر باشه و انگیزه به وجود بیاره