IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
روابط عمومی(PR)

اول روابط عمومی(PR) ، سپس تبلیغات

اول روابط عمومی(PR) ، سپس تبلیغات

چرا مردم باید به پیام یک نام تجاری، که تا با حال چیزی درباره ی آن نشنیده اند، توجه کنند؟ قابلیت باور پذیری این پیام در چیست؟

اگر شخص به شما تلفن کند و بگوید: “شما مرا نمی شناسید. کالاهای مرا هم نمی شناسید، شرکت مرا هم نمی شناسید، ولی من می خواهم که با شما قرار ملاقاتی بگذارم و مایلم که به شما چیزی بفروشم”، شما بلافاصله تلفن را قطع خواهید کرد.

اما از سوی دیگر اگر شخصی به شما تلفن کند و بگوید: “شما مشتری فروشگاه ساکس خیابان پنجم Saks Fifth Avenue هستید و فروشگاه ما یک مهمانی کوکتل برای معرفی سری جدید لباس های طراحان معروف برپا کرده است”؛ در این صورت احتمالا برای شرکت در این گردهمایی وسوسه می شوید. ساکس خیابان پنجم برای شما اعتبار دارد. این نامی است که آن را می شناسید.

اطلاع رسانی یا روابط عمومی(PR) در واقع اعتباری را فراهم می کند که بر مبنای آن تبلیغات هم معتبر خواهد شد. تا زمانیکه یک نام تجاری جدید برای تان معتبر نباشد، به تبلیغاتش توجه نخواهید کرد.

برای موفقیت در ساخت و ارائه ی یک نام تجاری جدید، شما به استفاده ی صحیح روابط عمومی و تبلیغات در کنار یکدیگر و بعنوان مکمل نیاز دارید.

قانون کلی این است که تا زمانی که از امکانات روابط عمومی(PR) به طور گسترده بهره برداری نکرده اید، تبلیغات را شروع نکنید.

تبلیغات، نمی تواند یک نام تجاری جدید تولید کند؛ اما اطلاع رسانی قادر است این کار را انجام دهد. تبلیغات، تنها نام تجاری ای که قبلا توسط اطلاع رسانی ساخته شده است را ابقاء می کند.

حقیقت این است که تبلیغات نمی تواند آتشی را روشن کند، بلکه فقط می تواند آتشی را که قبلا بر پا شده مشتعل نگاه دارد.

شما برای شروع هر کاری به اعتباری نیاز دارید که فقط یک شخص یا یک منبع سوم می تواند برای تان فراهم کند. پس اولین مرحله ی هر فعالیت اقتصادی جدیدی باید روابط عمومی(PR) باشد.

جنگ و بازاریابی نقاط مشترک زیادی دارند. ژنرال هایی که امروز، با صلاح های دیروز، در جنگ شرکت می کنند، با سردمداران بازاریابی که در نبرد امروز بازار، با سلاح تبلیغات شرکت می کنند، چندان تفاوتی ندارند. امروزه، سلاح جدید گردانندگان بازار باید روابط عمومی(PR) باشد.

اکنون برای معرفی بسیاری از کالاهای جدید، نقش اصلی به عهده ی روابط عمومی گذاشته شده است، مشتریان، برای مشاوره باید از چه کسی کمک بگیرند؟

امروزه آنها بیش از پیش از مشورت با آژانس های تبلیغاتی خودداری می کنند، زیرا پاسخ آنها را از قبل می دانند. پس به تنهایی دست به کار می شوند و یا از مشاورینی برای تصمیم گیری در امور بازاریابی بر پایه ی روابط عمومی سود می جویند.

در آینده، مشتریان بیشتری برای تعیین خط مشی بازاریابی و ارائه ی نام شان از مراکز روابط عمومی کمک خواهند گرفت و تبلیغات به ناچار، دنباله روی روابط عمومی خواهد شد. در آینده ی نزدیک، منتظر رشد انفجاری صنعت روابط عمومی باشید. همچنین به زودی در شرکت های سهامی، شاهد احترام به اصول روابط عمومی، چه داخلی و چه بیرون، خواهد بود.

در آینده، ناله های اندوهناک صنعت تبلیغات را خواهید شنید و این نه فقط به خاطر مسائل مالی است، بلکه مهم تر از آن، به دلیل کاهش نقش و اعتبار تبلیغات بعنوان عامل سنتی در برنامه ریزی های بازاریابی است.

بازاریابی وارد عصر روابط عمومی شده است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar