IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
انتخاب دوست

اهمیت انتخاب دوست

اهمیت انتخاب دوست

اکثر افراد از این حقیقت آگاه هستند که ما تحت تاثیر مثبت یا منفی کسانی هستیم که وقت بیشتری را با آنان می گذرانیم. کودکان تحت تاثیر والدین خود هستند و بالعکس، همسران و خواهران و برادران تحت تاثیر یکدیگر هستند و ما تحت تاثیر همکاران، دوستان و همسایگان خود قرار داریم.

البته ما گاهی در محیط کاری بر افرادی که وقت خود را با آنها سپری می کنیم، کنترلی نداریم. در چنین مواردی باید به بهترین صورت از شرایط استفاده کنیم. گاهی همین موضوع در رابطه با افراد خانواده نیز صادق است. شما با آنها وقت می گذرانید به این دلیل که مورد علاقه ی شما و خانواده تان هستند و شما چاره ی مستدل دیگری ندارید.

ولی گاهی بر کسانی که وقت خود را با آنها می گذرانیم کاملا کنترل داریم. مثلا دوستان و افرادی که به منزل خود دعوت یا تلفنی با آنها صحبت می کنید.

وقت و انرژی جز مهم ترین دارایی های ارزشمند شما هستند، بنابراین بی اندازه اهمیت دارد که با تعقل و تفکر درست، کسانی را که می خواهید وقت خود را با آنها بگذرانید، انتخاب کنید. آیا شما وقت خود را با افرادی که شما را پرورش می دهند می گذرانید یا آنکه هم صحبت خود را به طور اتفاقی انتخاب می کنید؟

اگر صادق باشید، ممکن است از پاسخ خود متعجب شوید. شاید با بعضی افراد بدون آنکه علتش را بدانید، دوست باشید.

من نمی گویم الزاما تمام دوستی ها را قطع کنید و دوستی های جدیدی را برقرار کنید، همچنین منظورم آن نیست که تمام دوستی های سنتی، تعهد یا تجربیات گذشته بد یا نادرست هستند. در واقع شما را تشویق می کنم فردی که با او هستید و همچنین احساسی را که بعد از آن به شما دست می دهد، مجدد و صادقانه ارزیابی کنید.

آیا او کمکی به رشد شما می کند؟ آیا از نظر شما فرد تحسین کردنی و محترم است؟ آیا ارزش های مشترک دارید؟ آیا از نحوه ی صرف وقت خود یا تماس تلفنی با او، احساس خوبی دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است، بدین معنا نیست که دیگر نمی توانید به دوستی خود ادامه دهید، بلکه بهتر است تصمیم بگیرید که با او وقت کمتری را سپری کنید.

هدف این پیشنهاد، قضاوت در مورد افراد دیگر نیست. با معین کردن افرادی که ترجیح می دهید زمان کمتری را با آنها صرف کنید، به آنها بی احترامی نمی کنید و همچنین تصور نمی کنید که آنان خوب نیستند. شما فکر نمی کنید بهتر از آنان هستید یا آنها صفات عالی ندارند. فقط شما همه چیز را بررسی کرده اید و ترجیح می دهید زمان خود را به تنهایی یا با دیگری سپری کنید.

همه ی ما در رابطه با کسانی که برای وقت گذرانی انتخاب می کنیم، ترجیحاتی را در نظر می گیریم. مثلا من ترجیح می دهم با افراد تند مزاج و زود رنج وقت زیادی را صرف نکنم و همچنین از افرادی که ترحم و شکایت کردن را دوست دارند اجتناب می کنم. تعیین بعضی از ترجیحات من ناشی از این آگاهی است که تحت تاثیر اطرافیان خود قرار می گیرم. پس، اگر وقت خود را با افراد شاکی سپری کنم، خودم نیز تمایل به شکایت کردن پیدا می کنم و الی آخر.

اجرای این سیاست، قابلیت زیادی برای نفوذ بر چگونگی زندگی دارد. اطرافیان شما، به خصوص آنانی که برای وقت گذرانی انتخاب می کنید، بر دیدگاه و حال خوش شما نفوذ بسیار دارند. اگر هم صحبت خوبی را برگزینید، زندگی شما آسان تر و کم استرس تر می شود.

(منبع: از کاه کوه نسازید، دکتر ریچارد کارلسون)

ادامه ی مقالات خانواده ی موفق را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar