استفاده از شبکه های اجتماعی برای اتصال معنی دار با مشتری
مدیران بازاریابی در شبکه های اجتماعی تاکید بیش از حدی روی چگونگی افزایش “لایک ها” و تعداد “فالوورها” در شبکه هایی همچون فیسبوک و اینستاگرام دارند. با این حال تمرکز مدیران، نباید روی افزایش لایک ها باشد، بلکه آنها باید روی مدیریت بهتر صفحات فیسبوک و اینستاگرام خود تمرکز کنند.
برای اینکه بدانیم خرده فروش ها چگونه می توانند از شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک برای ارتباط با مشتریان خود استفاده ی بهینه کنند، بهتر است از اصل “لینک” (LINK) استفاده کنیم:
- کمتر، بهتر است (Less is more)
- تعامل (Interact)
- پرورش رابطه (Nurture your relationship)
- افزایش یادگیری (Keep learning)
این مفاهیم و اصول ساده به شما کمک می کند تا بتوانید ارتباطاتی هوشمندانه و بلند مدت با طرفداران خود در فیسبوک برقرار کنید.
کمتر، بهتر است
فیسبوک به شما اجازه می دهد که در هر پُست، نزدیک به ۷هزار حرف قرار دهید. اما این عدد هدفی نیست که به آن برسید، یعنی نباید حتما در هر پُست، به این تعداد مطلب داشته باشید. حتی خود فیسبوک هم به کسب و کارها و افراد توصیه می کند که تا جایی که امکان دارد پست های خود را کوتاه کنند.
بر اساس مطالعات انجام شده، پست هایی که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ حرف (یعنی کمتر از ۳ خط) هستند، طرفداران بیشتری داشته و لایک و نظر بیشتری می گیرند.
صفحه ی فیسبوک وال مارت مثال خوبی است. آنها روزی ۳ یا ۴ پست اشتراک گذاری می کنند. هر کدام از این پست ها ۲ یا ۳ خط می باشد. در اکثر پست ها، سعی می کنند با زبانی طنز از مشتریان درباره ی خدمات و کیفیت خدمات پرسش های باز بپرسند. آنها سعی می کنند طرفداران را به نظردهی ترغیب کنند تا از این را ارتباطی دو سویه با مشتریان برقرار کرده و کیفیت خود را ارتقا دهند.
صفحه ی فیس بوک استارباکس هم مثال خوبی می باشد. آنها صفحه ی بسیار ساده ای دارند. آنها مطالب ساده و کوتاهی درباره ی محصولات استارباکس و معرفی ویژگی ها و نکات خاص آنها بارگزاری می کنند. آنها فقط درباره ی محصولات صحبت نمی کنند، زیرا مشتریان استارباکس علاوه بر نوشیدن محصولات آن، با این برند زندگی هم می کنند.
بقیه ی قسمت های اصل LINK را در مقاله های آینده توضیح خواهیم داد!
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید