IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
اثر مرکب

اثر مرکب :ارتباط ها؛ چه کسانی روی شما اثر میگذارند؟

اثر مرکب : ارتباط ها؛ چه کسانی روی شما اثر می گذارند؟

پرندگان هم نوع با هم پرواز می کنند؛ همان ضرب المثل معروف کبوتر با کبوتر، باز با باز. آدم هایی که از روی عادت با آنها در ارتباط هستید، “گروه مرجع” شما نامیده می شوند. این گروه ، در حدود ۹۵ درصد از موفقیت یا شکست تان را در زندگی تعیین می کند.

بیشتر وقت تان را با چه کسانی می گذرانید؟ چه آدم هایی را بیشتر تحسین می کنید؟ آیا این دو گروه دقیقا یکسان هستند؟ اگر نه، چرا؟

جیم ران به من یاد داد که ما به میانگین پنج آدمی تبدیل می شویم که بیشتر وقت مان را با آنها سپری می کنیم. ران می گوید ما می توانیم با بررسی آدم های اطراف مان، کیفیت سلامتی، نگرش و درآمدمان را بگوییم. آدم هایی که وقت مان را با آنها می گذرانیم، تعیین می کنند که کدام گفتگوها توجه مان را جلب کنند و مرتب در معرض کدام نگرش ها و عقیده ها باشیم.

در نهایت شروع می کنیم به خوردن چیزی که آنها می خورند، مثل آنها صحبت می کنیم، مثل آنها فکر می کنیم، چیزی را که آنها مطالعه می کنند مطالعه می کنیم، همان برنامه ای را می بینیم که آنها می بینند، مثل آنها با مردم رفتار می کنیم و حتی مثل آنها لباس می پوشیم. جالب اینجاست که در اغلب موارد، از شباهت های بین خودمان و آن پنج نفر آگاه نیستیم.

چرا آگاه نیستیم؟ چون ارتباط های تان شما را به زور در مسیری هل نمی دهند، آنها شما را به تدریج و آهسته و در طول زمان عوض می کنند؛ درست مثل وقتی که سوار بر یک تیوب روی آب شناور هستید و احساس می کنید در جای ثابتی شناورید، تا وقتی به خودتان می آیید و می فهمید که جریان آرام آب شما را نیم مایل از ساحل دور کرده است.

به آن دوستان تان فکر کنید که قبل از شام، پیش غذاهای چرب و نوشابه سفارش می دهند و این کار، رویه ی همیشگی آنهاست یا آن دوستانی که غذای سالم سفارش می دهند و در مورد کتاب های الهام بخشی که مطالعه می کنند و بلندپروازی های شان در کسب و کار صحبت می کنند.

شما در هر دسته قرار بگیرید خودتان را با آن دسته وفق می دهید و همان کارهای آنها را انجام می دهید. نفود و تاثیری که دوستان روی شما دارند، جزئی و ظریف است و می تواند مثبت یا منفی باشد؛ ولی در هر صورت، تاثیر آن فوق العاده قوی است. شما نمی توانید وقت تان را با آدم های منفی بگذرانید و انتظار داشته باشید که زندگی مثبتی داشته باشید.

بنابراین، میانگین درآمد، سلامتی یا نگرش های پنج نفری که بیشتر وقت تان را با آنها سپری می کنید، چیست؟ آیا جواب این سوال شما را می ترساند؟ اگر این طور است، بهترین راه برای افزایش پتانسیل تان در هر ویژگی مورد نظرتان، سپری کردن بیشتر وقت تان با آدم هایی ست که همین حالا آن ویژگی ها و صفات را دارند. آن موقع است که می بینید قدرت تاثیرات، جای اینکه علیه تان عمل کند، در خدمت تان عمل می کند.

حالا وقت ارزیابی و اولویت بندی دوباره ی آدم هایی ست که وقت تان را با آنها سپری می کنید. این روابط می توانند پرورش تان دهند، مشتاق چیزی کنند یا به دردسر بیندازندتان. حالا که با دقت، بررسی اشخاص را شروع کرده اید که وقت تان را با آنها می گذرانید، بیایید کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم.

همانطور که جیم ران به من یاد داد، ارزیابی و طبقه بندی ارتباط های تان به سه دسته، بسیار قدرتمند خواهد بود: قطع کردن روابط، محدود کردن روابط و توسعه ی روابط.

در مقالات بعد هر یک از آنها را به تفصیل بیان می کنیم…

منبع: (اثر مرکب آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد شما، دارن هاردی)

ادامه مقالات اثر مرکب را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments