توصیه ۳ کارآفرین بزرگ به کارآفرینان تازه کار

توصیه ۳ کارآفرین بزرگ به کارآفرینان تازه کار
مجموع 3 از 2 رای

یکی از بزرگترین جنبه های کارآفرینی، بازبودن راه ورود به این سبک زندگی برای همه افراد است و هیچ محدودیتی برای افرادی که می توانند کارآفرینی کنند و موفق شوند وجود ندارد. اساسا در کارآفرینی هیچ محدودیتی وجود ندارد. در مسیر زندگی، جایی که تنها پارامتر محدود کننده خود شما هستید، حتما نباید ایلن ماسک و یا مارک کوبان باشید تا یک زندگی کارآفرینانه فوق العاده را برای خود بسازید.در زمانی شما با موانع و مشکلات واقعی روبرو می شوید، بسیاری از افراد هستند که به سراغ آرزوهای خود رفته و آنها را به واقعیت تبدیل کرده اند. این افراد در واقع افراد شجاعی هستند که می توان از آنها به عنوان ستارگانی در حال ظهور نام برد.

کارآفرینان واقعی، به صورت روزانه، روزها و روزها، با مشکلات روبرو می شوند. آنها از اینکه خود را در معرض مطبوعات قرار دهند، دوری می کنند، اما تجارتهای بسیار موفقی را هدایت و راهبری می کنند. آنها تجربیات خود را از زمان شروع تا زمانی که به موفقیت برسند به اشتراک می گذارند تا به شما نشان دهند که کارآفرینی از طریق انجام دادن کاری که عاشقش هستید نیز ممکن می شود.

در این مطلب سه نفر از رهبران الهام بخش از میان سه صنعت کاملا متفاوت انتخاب شده اند که ثابت کرده اند کارآفرینی نیازی به یک گروه نخبه ندارد. این واقعیت، تبدیل شدن به یک کارآفرین، بسیار فراگیرتر از چیزی است که فکرش را میکنید.

  • Heath Ryan، بنیانگذار Pace Pictures

Heath Ryan  استرالیایی سال ۲۰۰۱ تنها با یک چمدان کوچک و یک چشم انداز بزرگ، برای ساختن شرکت تولیدی خود به آمریکا نقل مکان کرد. رایان در برابر خود، تمام چالشهای جهانی کارآفرینان مانند محدودیت های سرمایه ای، کم کردن نرخ تبدیل سرمایه گذاری به درآمد، مالیات و بسیاری از موارد دیگر را مشاهده می کرد. علاوه بر اینها، او مجبور بود هزینه های وارده در زمینه ثبت شرکت و راه اندازی یک شرکت توسط یک فرد غیرآمریکایی را نیز متحمل شود، با این وجود رایان هیچ گاه نظر و عقیده خود را تغییر نداد.

بنیانگذار Pace Pictures

Heath Ryan بنیانگذار Pace Pictures

“میل خواستن برای ساختن فیلمهایم در من افزایش یافت. هرچیزی که ساخته بودم، برای این بوده است تا تجربه تولید و پس از تولید بهتر، خلاقانه تر و کارآمدتری را ایجاد کنم. مشتریان من به سرعت متوجه این مورد شده اند که من عاشق ساخت فیلم هایی هستم که در صنعت فیلمسازی تا به حال انجام نشده است.”

زندگی در آمریکا و پایه گذاری یک شرکت تولیدی موفق آرزوی همیشگی او بوده که به طرز ماهرانه ای به واقعیت بدل شده است.

اما آیا مشاوره او برای سایر کارآفرینان این است که شروع کنید و از چیزی نترسید؟

“داشتن یک چشم انداز عالی خوب است، اما به شرطی که یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله بلند مدت داشته باشید. بهتر است در طی این مسیر بر روی جزئیات تمرکز کنید. افرادی که برای شما کار می کنند، مهمترین سرمایه گذاری شما و مهمترین ابزار اندازه گیری دقیقی هستند که به شما می گویند که چه طور تجارت خود را به سرانجام برسانید. مهم نیست چه قدر مشغول هستید، برای گوش کردن به کارکنان خود زمان بگذارید و متوجه نیازهای آنها شوید، همچنین به مشتریان خود نیز گوش دهید و از احساس آنها درباره خدمات و سرویسهای خود آگاه شوید. اگر نیاز بود، به سرعت اصلاحات لازم را انجام دهید.

و از همه موارد گفته شده مهمتر، از خودتان راضی باشید.

  • Sean Croxton ، بنیانگذار Underground Wellness

در سال ۲۰۰۶ بود که شان، خود را در یک شرایط محدود کننده دید: روز او تنها ۲۴ ساعت داشت ! چه شما یک مربی باشید، مشاور یا مربی شخصی یا همه موارد گفته شده، درک این واقعیت می تواند نقطه عطف شما برای رسیدن به موفقیت باشد. شان از این محدودیت استفاده کرد و آن را به اهرمی برای حرکت رو به جلوی یک تجارت پررونق در حوزه سلامت تبدیل نمود. در اصل می توان علاقه شخص شان به آموزش به مردم که چگونه زندگی کنند و غذاهای سالم بخورند، را دلیل اصلی به وجود آمدن این تجارت دانست.

بنیانگذار Underground Wellness

Sean Croxton بنیانگذار Underground Wellness

” من تجارتم را از آماده سازی و ارائه اطلاعات ضروری در حوزه سلامتی که مردم نمی توانستند از دکترها و متخصصان تغذیه دریافت نمایند، شروع کردم. پس از آن راه ارتباطی بین بازدیدکنندگان را با کارشناسان مطلعی که در جریان آخرین نتایج تحقیقات درمانهای طبیعی و غیرشیمیایی دانشمندان بودند را برقرار کردم. قصد من از انجام این کار دادن امید به آنها بود.”

بهترین قسمت کار شان آنجا بود که او می توانست موفقیت خود را به صورت رایگان و از طریق رسانه هایی مثل یوتیوب معرفی نماید. دلیلی وجود نداشت که با وجود این همه پلتفرم های رایگان برای ایجاد برند خود، هزینه بالایی پرداخت کنید. شان یک کتاب دوست حریص است و تمام اطلاعات مورد نیاز خود برای تجارت را از میان کتابها به دست می آورد. او برای ساخت یک محصول قدرتمند، یک قله بزرگ آنلاین در حوزه سلامت و از همه مهمتر، یک جامعه پرجنب و جوش، مدیریت و برنامه ریزی شده است.

نصیحتی که شان به کارآفرینان می کند: هیچ وقت تسلیم نشوید.

” زمانی بود که کسب و کارم را رها کردم. تمام محتواهای آنلاین و صفحات شبکه ها و رسانه های اجتماعی ام را حذف کردم. من تصمیم گرفتم که ادامه ندهم. به هر دلیلی، اغلب کارآفرینان دربرابر خودشان و ایده هایشان تسلیم می شوند، اغلب می ترسند و تعدادی هم همان فکری را می کنند که من کردم. اگر در آن زمان افکارم را تغییر نداده بودم، هرگز متوجه اینکه چه قدر می توانم بر روی زندگی دیگران تاثیر بگذارم، نمی شدم.

هیچ گاه تسلیم نشوید، شاید همین حالا، در همین لحظه سرنوشت ساز، تنها چند قدم با موفقیت فاصله داشته باشید.”

  • Jason Okuma ، بنیانگذار JATI

نگاهی به هر یک از فالورهای آنلاین جیسون بیندازید تا متوجه شوید که شرکت او، یک شرکت عالی در زمینه رسانه های اجتماعی و بازاریابی است. اگر با خود جیسون ملاقات کنید متوجه می شوید که چرا به وی لقب “تاثیرگذار ترین تاثیرگذارها” داده می شود. او یکی از جذابترین، باهوش ترین و واقعی ترین کارآفرینانی است که شما شانس آشنایی با او را پیدا کرده اید، کسی که از روبرویی با بزرگترین چالشهای زندگی کوتاه خود سربلند بیرون آمده است.

برای بیش از ۲۰ سال، جیسون علاقه و عشق خود به بازاریابی را با شبکه وسیعی از ارتباطات جهانی برای ساخت کسب و کار خود ترکیب کرد. (شرکت JATI). از طریق JATI ، جیسون از مرزهای بازاریابی سنتی فراتر رفت تا ارتباطات واقعی را بین برندها و طرفداران آنها از طریق راههای معتبر فراهم سازد. کسب و کار جیسون، بر مبنای ارتباطات واقعی و موثر شکل گرفته است که تنها منافع را متوجه صاجبان تجارت ها نمی کند، بلکه برای افرادی که نیاز به محصولی دارند و یا عاشق محصولاتی هستند، نیز کاربر دارد.

بنیانگذار JATI

Jason Okuma بنیانگذار JATI

“من شرکت JATI را راه اندازی کردم، چون برای کمک کردن به کارآفرینان، استارت آپها و شرکتهایی که می خواستند ذره ای تغییر ایجاد کنند، مخصوصا در حوزه بازاریابی، بسیار مشتاق بودم. من عاشق راهنمایی کردن کردنم و همیشه به دنبال ساختن راه حل و ارائه نتایج آن به کارآفرینانی که درصدد ارتقا سطح کاری خود به سطح بالاتر هستند می گردم. کارآفرین بودن در بیشتر اوقات زندگی، به من تجربیات زیادی را آموخت. خدمتی که من مشتاقانه به مشتریانم برای قدرت دادن به آنها ارائه می دهم، ارائه و تعریف بینش ها و دیدگاهها است. این خدمتی است که من ارائه می دهم.”

جیسون چه پیشنهادی به شما برای رشد و تبدیل شدن به یک کارآفرین می کند؟

“بر روی حل مشکلات تمرکز کنید. هر چه قدر مشل بزرگتری را حل کنید، درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد. در رابطه با کسب و کارتان تا می توانید پرشور و مشتاق باشید. برای شروع یک کسب و کار، مجبور نیستید چیزی را درست کنید، شما مجبور به حرکت کردن هستید.”


دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
wpDiscuz