ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۹/۰۵
1,597 بازدید
۲ دیدگاه
اشتراک گذاری

چند توصیه به مصاحبه‌گران برای انجام مصاحبه‌ای موفق

۱. قبل از شروع مصاحبه و برخورد با مصاحبه‌شونده، در صورت امکان اطلاعاتی را در رابطه با خلق و خو، روحیه، طرز زندگی و ویژگی‌های شخصیتی وی کسب کنید.

۲. در صورت امکان، قبل از شروع مصاحبه نکاتی را برای مصاحبه‌شونده بیان کنید که احساس کند نظریاتش مهم است. با این روش ساده، می‌توانید موجبات همکاری مصاحبه‌شونده را فراهم آورید.

۳. سعی کنید سؤال‌ها را به تدریج مطرح سازید و در به پایان رساندن مصاحبه نیز، عجله نداشته باشید. اگر مصاحبه‌شونده مطالب غیرضروری را مطرح می‌کند، با صبر و شکیبایی به وی اجازه دهید حرفهایش را بزند، در غیر این صورت، از گفتن مطالب بعدی طفره خواهد رفت.

۴. مصاحبه کننده باید قادر باشد در همان دقایق اول مصاحبه، اعتماد مصاحبه‌شونده را جلب کند و در هر مورد نیز(بسته به ذوق و علاقۀ مصاحبه‌شونده) محیطی را فراهم کند که مصاحبه‌شونده بتواند مطالب خود را آزادانه بیان نماید.

۵. در طرح سؤالات مربوط به مصاحبه باید دقت شود که نظرهای شخصی مصاحبه‌گر در نحوۀ بیانش، منعکس نگردد. در غیر این صورت، مصاحبه‌شونده برای احراز شغل، در جهت علایق مصاحبه‎گر سخن خواهد گفت.

۶. ممکن است مصاحبه‌کننده(ضمن مصاحبه) متوجه شود که بعضی از جواب‌های مصاحبه‌شونده درست نیست. در این موارد، باید بدون اشاره به این نکته، مطلب را به صورت دیگری مطرح سازد و جواب صحیح را دریافت نماید.

۷. کاربرد مصاحبۀ آزاد به مراتب بیشتر از مصاحبۀ منظم است، زیرا در مصاحبۀ منظم، مصاحبه‌کننده ناچار است از کلیه افراد همان سؤالاتی را که نوشته شده است، بپرسد. ولی با توجه به تعریف مصاحبۀ آزاد، می‌توان جای سؤالات را متناسباً عوض کرد و به بهترین طریق ممکن نیز جواب کلیۀ سؤالات را به دست آورد.

۸. هرگز نباید با مصاحبه‌شونده مخالفت کرد، حتی اگر مطلبی را که می‌گوید، مخالف میل مصاحبه‌گر باشد. باید توجه داشت که مخالفت با مصاحبه‌شونده، یعنی، عدم همکاری صمیمانۀ مصاحبه‌شونده.

۹. اگر مصاحبه با افراد زیادی انجام می‌گیرد، باید مصاحبه‌گر سعی کند حتی الامکان، از همۀ آنان در شرایط یکسان و مشابه سؤال کند تا امکان مقایسۀ پاسخ‌ها با یکدیگر، فراهم آید.

۱۰. حُسن ختام مصاحبه هم از نظر رعایت ادب و هم از حیث تأمین همکاری آتی مصاحبه‌شونده از ضروری‌ترین نکات فنی مصاحبه است.

(منبع: روان‌شناسی کار تألیف پروفسور محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

2 پاسخ به “چند توصیه به مصاحبه‌گران برای انجام مصاحبه‌ای موفق”

  1. مهدیه رفیعی گفت:

    واقعا مصاحبه ی خوب تاثیر بسیاری میتونه در پاسخ های شخص مقابل داشته باشد.
    ممنون

  2. سعید خسروی گفت:

    بسیار جامع و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *