ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۹/۰۱
1,169 بازدید
۳ دیدگاه
اشتراک گذاری

برداشت‌های نادرست دربارۀ رهبری

دانشمند سیاسی جیمز مک گرگور برنز اعلام می‌دارد که رهبری ((یکی از پدیده‌های روی زمین است که از همه بیشتر مشاهده و از همه کمتر فهمیده شده است.)) سایر متخصصان نیز احتمال شیوع کج‌فهمی دربارۀ رهبری را رد نکرده‌اند، برای مثال، این گله را داشته‌اند که بیشتر مردم کمترین تصوری دربارۀ ماهیت کلی رهبری ندارند، که ((ماهیت رهبری در جامعۀ ما بسیار ناقص فهمیده شده است))، و اینکه بسیاری از اظهارات عامه دربارۀ آن بی‌معناست. روی هم رفته، این افراد برجسته چنین نتیجه می‌گیرند که نتیجه‌گیری‌های مبتنی بر عقل سلیم در مورد رهبری بیش از آنکه حقیقت باشد به افسانه شباهت دارد.

رهبری کردن کنترل کردن است

بسیاری از مردم، از جمله برخی از رهبران برجستۀ سیاسی، چنین فرض می‌کنند که رهبران خوب این استعداد را دارند که پیروان‌شان را دستکاری و کنترل کنند و آنان را به اطاعت وادارند. برای مثال، هیتلر رهبری را توانایی به حرکت در آوردن توده، خواه از طریق ترغیب و یا خشونت تعریف می‌کرد. اما گفتن اینکه رهبران، اعم از پادشاهان، رؤسای جمهور، رؤسای سازمان‌ها، و اداره کنندگان جلسه‌ها، افرادی هستند که از راه سلطه و اعمال زور در دیگران نفوذ می‌کنند نادرست به نظر می‌رسد. برعکس، واژۀ رهبر را باید به کسانی اطلاق کرد که به نفع گروه و با رضایت گروه عمل می‌کنند. رهبری شکلی از قدرت است، اما قدرت با مردم بودن به جای بر مردم بودن.

به بیانی دیگر، رابطۀ متقابل بین رهبر و پیرو است: بدین ترتیب، رهبری برخلاف اِعمال قدرت محض، از نیازها و آرمان‌های پیروان جدایی ناپذیر است.

رهبری جوابگویی است

مردم اغلب این تصور را دارند که سرنوشت گروه را رهبر تعیین می‌کند. اما زمانی که تیم بازنده می‌خواهد مربی تغییر یابد، اعضای یک کمیتۀ ناکارآمد، به طور خصوصی رئیس را مقصر می‌شمارند، یا کارمندان رئیس خودشان را سرزنش می‌کنند، و سهم خودشان را در عملکرد گروه نادیده می‌گیرند. این اندیشه که یک رهبر خوب تمام گرفتاری‌های گروه را برطرف می‌کند یک افسانه است، زیرا عملکرد گروه به تعامل بین رهبر و باقی اعضای گروه بستگی دارد.

(منبع: پویایی گروه دانلسون.ر.فورسایت ترجمۀ دکتر جعفر نجفی‌زند، دکتر حسن پاشاشریفی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

3 پاسخ به “برداشت‌های نادرست دربارۀ رهبری”

  1. طول مطالب شما بسیار عالی می باشد و انگیزه مطالعه را در افراد بالا می برد
    با تشکر

  2. مرتضی سفیدی گفت:

    بسیار عالی
    درود بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *