نوشتن متن برای کالای تبلیغی

نوشتن متن برای کالای تبلیغی
به این مقاله امتیاز دهید

کالای تبلیغی

نوشتن متن برای کالای تبلیغی

اهمیتی ندارد از چه وسیله‌ای برای  تبلیغ استفاده کنید. موفقیت تبلیغ معمولاً بر می‌گردد به متن تبلیغ، یعنی متنی که اطلاعات لازم را به مردم می‌دهد. در اینجا توصیه‌هایی جهت نوشتن متن مناسب برای کالاهای تبلیغی ارائه می‌کنم.

مخاطبان را در نظر بگیرید:

مهم‌ترین مسئله برقراری ارتباط با شخصی است که می‌خواهد کالای تبلیغی را دریافت کند. بنابراین به همان میزان که در انتخاب کالا دقت و وسواس به خرج داده‌اید، در نوشتن متن نیز باید احتیاط کنید.

داستان را شرح دهید:

متن تبلیغ باید موضوع تبلیغ را شرح دهد، حالا می‌خواهد این جریان مربوط به روز بعد، شش هفته بعد یا حتی پنج سال قبل باشد.

متن را جذاب کنید:

به خاطر داشته باشید که هم کالا و هم متن هر دو باید چشمگیر و جذاب باشند. این جذابیت دوجانبه تعیین کننده‌ی مدتی است که کالای تبلیغی برای مصرف کنندگان جاذبه دارد.

هماهنگی ایجاد کنید:

باید بین کالا و متن تبلیغ هماهنگی کامل وجود داشته باشد. چون در غیر این صورت مصرف کننده گیج می‌شود. در اینجاست که ترکیب کالا/متن اهمیت حیاتی پیدا می‌کند.

روده درازی نکنید:

باید خیلی سریع توجه مخاطب جلب شود. کالایی که پر از نوشته است به جای جلب توجه باعث دلزدگی مشتری می‌شود و دیگر پیام تبلیغی منتقل نمی‌کند.

به اندازه و شکل حروف دقت کنید:

حروف ریز مشکل‌ساز است، چون معمولاً خوب چاپ نمی‌شود و خواندنش نیز سخت است. حروف تزیینی نیز ممکن است خوانا نباشند. بیشتر سعی کنید از حروف ساده استفاده کنید، به جز حروف آغازین کلمه.

هرچه ساده‌تر، بهتر:

متن تبلیغ باید به قدری ساده باشد که هرکس با هر سطح از تحصیلات، معلومات و سن و سال قادر به درک آن باشد. به خاطر داشته باشید که روزنامه‌ها طوری نوشته می‌شوند که هرکس که فقط شش کلاس سواد داشته باشد، بتواند آن را بفهمد. اما اگر مخاطبان شما افرادی حرفه‌ای و متخصصند، متن تبلیغ نیز باید با تحصیلات و معلومات آن‌ها هماهنگ باشد.

 (منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمه‌ی راضیه اسلامیه)

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن