چگونه یک سایت موفق بسازیم؟ (قسمت سوم)

چگونه یک سایت موفق بسازیم؟ (قسمت سوم)
مجموع 5 از 1 رای

طراحی-سایت

در قسمت اول و دوم به اصول یک سایت موفق اشاره کردیم. در این قسمت نیز به ادامه‌ی آن خواهیم پرداخت.

سایت باید جاذبه داشته باشد، درست مثل قسمت پذیرش یا لابی هتل یا شرکت. بیش از چهار یا پنج انتخاب پیش روی کاربران قرار ندهید. وقتی کاربری وارد سایت شما می‌شود، دوست دارد فوراً بداند این سایت راجع به چیست. اما اگر در یک صفحه بیش از پنج انتخاب وجود داشته باشد، دیگر کاربر تلاشی برای درک محتویات سایت به خرج نمی‌دهد. بگذارید کاربر خیلی سریع هدف سایت شما را بفهمد و به این ترتیب مشتری را به داخل سایت دعوت کنید.

سعی کنید صفحه‌ی اینترنتی خیلی طولانی نشود. منظور از خیلی طولانی بودن چیست؟ اگر کاربر مجبور شود برای یافتن اطلاعات مرتبط همین‌طور در صفحه پایین برود، در این صورت آن صفحه طولانی است. اگر اطلاعات مهم و زیادی برای کاربران دارید، این اطلاعات را قسمت قسمت کنید و هر قسمت را در صفحه‌ای ببرید. هر صفحه باید فقط راجع به یک نکته‌ی مهم و اساسی باشد. فراموش نکنید فقط یک نکته، فهرستی از نکات درست نکنید. البته، استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد، اما به طور کلی اگر در هر صفحه یک نکته باشد خیلی بهتر است.

چندین و چندبار دیکته‌ی کلمات و دستور زبان جملات را کنترل کنید. تمام سایت باید حول یک موضوع اساسی بگردد. هر صفحه باید پس زمینه و دکمه‌های مشابهی داشته باشد تا کار جست و جو برای کاربران آسان شود.

تا حد امکان از عناصر گرافیکی و صوتی کمتری استفاده کنید

بازدیدکنندگان دوست دارند صفحات سایت خیلی سریع بارگذاری شود. ولی عناصر گرافیکی سرعت بارگذاری را خیلی پایین می‌آورند. برای هر عنصر گرافیکی که در صفحه می‌گذارید باید تاوان سنگینی بپردازید. ببینید آیا ارزش وقتی را که برای بارگذاری می‌گیرد دارد؟ جدیدترین چیزها لزوماً هوشمندانه‌ترین چیزها نیستند. اینترنت بعضی مردم سرعت لازم را ندارد. بعضی دیگر هم تمایلی ندارند تمام نرم‌افزارهای لازم برای نمایش فیلم، صدا و عناصر گرافیکی را بخرند. کاری کنید که صفحه به سرعت بارگذاری شود.

(منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمه‌ی راضیه اسلامیه)

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
wpDiscuz