چگونه یک سایت موفق بسازیم؟ (قسمت دوم)

چگونه یک سایت موفق بسازیم؟ (قسمت دوم)
به این مقاله امتیاز دهید

طراحی-وبسایت

در مطلب قبل چگونه یک سایت موفق بسازیم؟ به اصول اولیه طراحی یک سایت اشاره کردیم در اینجا نیز به ادامه‎‌ی همان مطلب می‌پردازیم.

  • بازدید کننده‌ای که وارد سایت شما می‌شود، اول دوست دارد بداند شما چه کار می‌کنید و بعد می‌خواهد بداند چه کار می‌توانید برای او بکنید. خیلی صریح به بازدیدکنندگان توضیح دهید کار شما چه مزایایی دارد. نباید کاربران را به حدس و گمان در مورد کار یا مزایای احتمالی حرفه‌تان وادارید.

 

  • پاراگراف‌ها باید کوتاه باشند. پاراگراف‌های کوتاه نه تنها جذاب‌ترند، بلکه اصولاً هیچ‌کس حوصله ندارد متنی بلند بالا و سنگین را که پر از پاراگراف‌های طولانی است به دقت بخواند. نکات مورد نظر خود را اولویت‌بندی کنید. مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکات و مهیج‌ترین خبرها را بالای صفحه بنویسید و لحظه‌ای در این کار تردید نکنید.

 

فکر کنید کاربری که وارد سایت شما می‌شود، تنها مشتری شماست. وادارش نکنید تمام کارها را خودش به عهده بگیرد. متن را ساده بنویسید و کارها را ساده کنید تا کسی گیج نشود.

تمرکز کردن روی متن

تنها دلیل بازدید مردم از یک سایت محتویات آن سایت است، چرا که مردم به دنبال اطلاعاتند. چنین اطلاعاتی را سخاوتمندانه در اختیار مردم بگذارید. سعی کنید اطلاعات شما با ارزش باشد.

لغات اضافی را حذف کنید. هر کلمه باید منظور و هدفی خاص داشته باشد، بنابراین از به کار بردن لغات اضافی و غیرضروری بپرهیزید.

مردم دوست دارند در جریان آخرین اطلاعات و جدیدترین اخبار و گزارش‌ها قرار گیرند. بنابراین اگر مطمئن شوند اطلاعات سایت شما جدید و به روز است با کمال میل به سایت شما باز می‌گردند. بهترین سایت‌ها خیلی واضح و روشن می‌گویند که کی و هر چند وقت یکبار محتویات سایت به روز می‌شود.

برای اینکه به کاربران بگویید که نوشته‌ی موجود(یا بخشی از آن نوشته) حاوی اطلاعات مهم و به روزی است بهتر است از نشانه‌های دیداری استفاده کنید. اگر سایت شما مقاله ارائه می‌دهد، تاریخ مقاله‌ها را در یک جای کاملاً واضح و قابل رؤیت بنویسید. در کنار اطلاعات جدید کمانی قرمز بکشید تا کاربر متوجه به روز بودن اطلاعات شود. لزومی ندارد تجملات و زرق و برق زیادی وارد سایت کنید(مثل چراغ‌های نئون چشمک‌زن). استفاده از رنگ‌های چشمگیر همراه راهنمایی کافی است. سایت‌های خوب معمولاً بخشی به نام ((اخبار جدید)) دارند. این بخش جای خوبی برای درج آگهی‌های تبلیغاتی و خبر و وقایع مهمی است که در آینده قرار است اتفاق بیفتد.

(منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمه‌ی راضیه اسلامیه)

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
سعید خسروی

بسیار عالی

wpDiscuz