چهار استراتژی نامتعارف برای ساخت کسب و کار

چهار استراتژی نامتعارف برای ساخت کسب و کار
به این مقاله امتیاز دهید

اگر شما یک کارآفرین هستید که می خواهید کسب و کارتان را به یک سطح بالاتر ارتقا دهید، ممکن است با تجربیات مرسوم و نکات مشترک بسیار زیادی روبرو شوید. درحالی که بعضی از این قوانین ارزشمند هستند، اما گاهی شما می بایست بر خلاف چیزی که غریزه تان می گوید عمل کنید. فکرهای عجیب و غریب، خارج از چارچوب و نامتعارف است که کسب و کار شما را به سطح جدید و بالاتر می برد و شما را از رقابت جدا می کند. بهتر است نگاهی کوتاه به این سه استراتژی نامتعارف برای گسترش کسب و کارتان بیاندازید :

۱ –  ارتقا رقابت

علاوه بر دیدن شرکت هایی که به عنوان رقیب با شما همپوشانی منافع تجاری دارند، شما باید آنها را به عنوان شرکای بالقوه ببینید. به عنوان مثال DigitalFlash یک شرکت استراتژی دیجیتالی عالی و بازاریابی تجربی است و شرکت من، گروه FireBrand، یک مشاور دیجیتالی اختصاصی برای کمک به برند ها برای بیان داستان هایشان در کانال های دیجیتال. آیا ما با DigitalFlash رقابت می کنیم؟

اگر تجارتتان نو و در حال رشد است به نفعتان است با شرکت های مشابه متحد شوید. شما با پخش کردن محتوی و به اشتراک گذاری پست ها و پادکست های آنها، در مسیر رادار آنها قرار می گیرید، اعتماد می کنند و شما را مورد لطف قرار می دهند. پس می توان گفت که با کمک به دیگران به خودتان کمک کنید.

۲ – پایین آوردن سطح انتظارات برای موفقیت

Golbie Kamarei  مدیر برنامه های جهانی BlackRock  در کنفرانس  تجاری Wisdom 2.0 می گوید:

داشتن رویاهای بزرگ و دوست داشتن چیزی که انجام می دهیم، شگفت انگیز است اما کافی نیست. اگر می خواهید کسب و کاری ایجاد کنید که پایدار باشد، لازم است همه جزئیاتی که درگیر هستند را بدانید. انگیزه یک پارامتر اساسی است، اما همه چیز نیست و شما باید بدانید چگونه یک تجارت را راه اندازی کنید.

همچنین Kamarei در ادامه توضیح داد که چگونه خود را برای ماندن در بالای منحنی و مشارکت کردن در تصمیم سازی ها به اندازه ای که بتواند به تیم سخت کوش خود کمک کند و روش های نوین تجارت به طور مداوم آموزش می دهد.

۳ – نمایش آسیب پذیری

خیلی ها معتقدند آسیب پذیری یک ضعف است، مخصوصا در دنیای تجارت. اگر چه بیشتر مدیران امروزه فهمیده اند که آسیب پذیری  و آگاهی از آن، زمینه ساز پرورش خلاقیت و بروز ایده های ابتکاری است. Adam Braun موسس Pencils of Promise بر خلاف انتظار، رازهای موفقیت خود را شجاعانه افشا می کند. یکی از مهمترین رازهای موفقیت وی بیان کردن ضعف هایش در اتاقی پر از مدیران قدرتمند تجاری است. Braun می گوید ده نفر از مدیران باهوش و توانایی که می شناختم مرا احاطه کرده بودند و باید به آنها درباره بزرگترین شکست هایم می گفتم. من روابطم را با آنها عمیق تر کردم و در نهایت تعهدهایشان به رشد فردی و مدیریتی من کمک کرد، درحالی که این مهم است که شما قدرت خود را نشان دهید، اما مهمتر از آن انتقال این واقعیت است که شما نیز انسان هستید و هر انسانی دارای معایب فراوانی است که از چشم دیگران پنهان شده است. پس بهتر است برای نمایش آسیب پذیری هایتان کاری کنید مردم احساس کنند می توانند با شما ارتباط داشته باشند و به شما اعتماد کنند.

۴ – ابتدا به فکر مخاطبان باشید

تعدادی از موسسین شرکت های کوچک و کارمندان، صبح ها با فکر ارتقا شخصی از خواب بیدار می شوند و با فکر کردن به موضوعاتی مشابه، به رختخواب می روند. اگر شما می خواهید رابطه طولانی مدتی را با مخاطبان خود بسازید، باید به نیازهای آنها قبل از خودتان فکر کنید. هیچ کس افراد متظاهر و خودخواه را دوست ندارد، بنابراین بسیار مهم است که به صورت منطقی یاد بگیریم تا به روشی ارتقا پیدا کنیم که ابتدا برای مخاطبین و سپس برای خودمان مفید باشیم. برای به نتیجه رسیدن چنین روشی می توانید از طریق طراحی و انجام مسابقات، تهیه محتوای منحصر بفرد و برگزاری کمپین های غیر منتظره اقدام نمایید. اگر بتوانید این کار را به صورت صحیح و به دوره های منظم تکرارپذیر انجام دهید، شما تعداد زیادی فالوور وفادار خواهید داشت.

فکر می کنید کدام یک از قوانین نامتعارف گفته شده برای شما موثرتر است؟


دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
wpDiscuz