ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۸/۲۰
1,476 بازدید
۵۳ دیدگاه
اشتراک گذاری

پنج اشتباهی که مدیران مرتکب می‌شوند

مدیران در کار خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند و به خاطر این اشتباهات، زیان‌های قابل توجهی را به سازمان محل کار خود، می‌زنند. نمونه‌هایی از این اشتباهات عبارتند از:

۱. نپذیرفتن مسئولیت اشتباهات خود:

یکی از ویژگی‌های یک رئیس خوب، داشتن اعتماد به نفس کافی برای پذیرش اشتباهات خویش و این باور است که این خطاها، لزوماً باعث بی‌آبرویی او نمی‌شوند. معیار مناسب برای ارزیابی عملی یک مدیر، کسب اطمینان نسبت به توانمند بودن او برای تشخیص فوری اشتباهات خود و سپس تصمیم‌گیری برای اصلاح این اشتباهات است.

۲. جدی نبودن در فراهم آوردن امکانات رشد و پیشرفت کارکنان:

مدیر موفق آنچنان به رشد و پیشرفت کارکنان تحت نظارت خود توجه علمی و عملی نشان می‌دهد و در این زمینه وقت و سرمایه صرف می‌کند که اگر مدتی نتواند در محل کارش حضور فیزیکی داشته باشد و حتی در شرایطی که محل کارش تغییر می‌یابد، بهره‌وری کارکنان تحت نظارتش، تنزل پیدا نمی‌کند.

۳. سعی در کنترل نتایج به جای تأثیر بر افکار:

مدیران ناموفق نمی‌دانند که یک فکر یا عقیده؛ (۱) ابتدا مورد تأیید یا پذیرش ذهن قرار می‌گیرد؛ (۲) سپس به همراه خود و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی فرد، هیجان‌هایی را در او فعال می‌سازد؛ (۳) این هیجان‌ها، به نوبۀ خود بر فعالیت‌های فرد اثر مطلوب یا نامطلوب می‌گذارند و (۴) چنانچه فعالیتی مفید باشد و به نتایجی مؤثر منتهی گردد، باعث ایجاد مجموعه‌ای از عادات رفتاری عملی یا مفید در فرد می‌شود.

۴. پیوستن به یک گروه اشتباه:

یکی از وسوسه‌برانگیزترین جاذبه‌هایی که مدیران را به سوی خود جلب می‌کند، این است که مدافع افراد خود در برابر سیاست‌ها، اهداف و مقاصد شرکت باشند. به هر حال، انتظارات زیاد از وفاداری مدیران، ممکن است منتهی به کمک و در مواردی نیز باعث ایجاد مزاحمت، برای آنان شود. در این موارد به مدیران توصیه می‌شود به این نکتۀ مهم توجه داشته باشند که؛ وفاداری بدین معنا نیست که، ((من با هرچه شما می‌گویید، موافقت می‌کنم))، یا این که باور داشته باشم؛ ((همیشه حق با شماست)). وفاداری یعنی اینکه من با شما صرف نظر از وجود بعضی اختلاف‌های جزئی آرمان‌های مشترکی داریم و برای تحقق این آرمان‌ها نیز، شانه به شانه و با تکیه بر ایمان محکم خود، اعتماد، پایداری و محبت به یکدیگر، می‌جنگیم و در عین حال اشتباهات یکدیگر را نیز، به هم می‌گوییم.

۵. اِعمال مدیریت و رهبری یکسان بر افراد:

مدیران ناکارآمد نمی‌دانند یا فراموش می‌کنند که افراد با یکدیگر تفاوت دارند و نباید با همۀ آنان، یکسان رفتار کرد. اگر یکی از افراد در کار خود قصوری داشته است، رئیس او نباید نام وی را در جمع بگوید؛ هرگز افراد تحت نظارت خود را برای یک ثانیه هم که شده، و به هر دلیل، مسخره نکنید؛ با آنان به تنهایی به گفتگو بنشینید، و اوقات گرانبهای خود و دیگران را بیش از حد لازم، صرف جلسات گروهی بی خاصیت نکنید؛ همیشه هوشیار و نسبت به نیازهای کارکنان تحت نظارت خود حساس باشید و به این سوأل‌ها نیز پاسخ دهید که؛ من از کدام شیوه‌های ناکارآمد مدیریت و رهبری استفاده کرده‌ام؟ نتایج این شیوه‌ها چه بوده‌اند؟ چگونه می‌توانم این اشتباهات را جبران کنم؟ و …

در مطلب بعدی به سایر اشتباهات رایجی که مدیران مرتکب می‌شوند خواهیم پرداخت.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

53 پاسخ به “پنج اشتباهی که مدیران مرتکب می‌شوند”

  1. آرزو کریمی گفت:

    مثل همیشه عالی بود

  2. وحید خسروی گفت:

    خواندن این مطلب و به کار بستن آنها بسیار زیاد می تواند به مدیران کمک کند ، سپاس از شما

  3. امین ربیعی گفت:

    بسیار مفید و عالی

  4. مهدیه رفیعی گفت:

    بسیار عالی
    موفق باشید

  5. مهمان گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود. مطالبتون یکی از یکی بهرن. موفق باشید

  6. مهمان گفت:

    خیلی ممنون از سایت عالی و بسیار مفید شما
    خداقوت

  7. مهمان گفت:

    خیلی ممنون بابت راهنمایی ها یادآوری مطالبتون
    ممنون از اینکه سایت عالیتونو راه اندازی کردید

  8. مهمان گفت:

    با همه ی موارد مخصوصا جدی نبودن در فراهم آوردن امکانات رشد و پیشرفت کارکنان موافقم
    مطلب خوبی بود موفق باشید

  9. مهمان گفت:

    امیدوارم مدیران با خوندن این مقاله تغییری در خود ایجاد کنن

  10. مهمان گفت:

    ممنون از به اشتراک گذاری محتوای گیرا و مفیدتون زنده باشی

  11. مهمان گفت:

    ممنون از به اشتراک گذاریتون

  12. مهمان گفت:

    متشکرم از مطالبی که به اشتراک میذارید،موفق باشید

  13. مهمان گفت:

    عالی بود

  14. مهمان گفت:

    مطالبتون بسیار خوب و کاربردی هستند

  15. مهمان گفت:

    دست شما درد نکنه خیلی خوب بود مطلبتون . مطالب سایتتون رو پیگیری می کنم بیشتر استفاده کنیم موفق باشید

  16. مهمان گفت:

    خیلی عالی بود سپاس از وبسایت مفیدتون

  17. مهمان گفت:

    سلام ممنون از وب سایتتون بازدید از سایت شما برام افتخاری و سعادتی بود که نصیبم شد

  18. مهمان گفت:

    سپاسگزارم از وبسایت عالیتون .. طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق تعالی

  19. مهمان گفت:

    گزینه ائل معمولا صحت داره و اونم بخاطر غروره ب نظرم

  20. مهمان گفت:

    مچکریم از مقاله خوبی که درون وبسایت منتشر کردین

  21. مهمان گفت:

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی
    سپاسگزارم سال نو مبارک

  22. مهمان گفت:

    ممنون از سایت بسیار خوبتون

  23. مهمان گفت:

    بهتون تبریک میگم سایتتون عالیه

  24. مهمان گفت:

    سایتتون بسیار جالبه

  25. مهمان گفت:

    مرسی مطلبتون خیلی خوبه

  26. مهمان گفت:

    مرسی به خاطر مطالب مفیدی که میزارید

  27. مهمان گفت:

    خوندن این مقاله خالی از لطف نیست به بقیه هم پیشنهاد میکنم این مقاله رو دنبال کنن

  28. مهمان گفت:

    خیلی خیلی سایت و محتواهای خوبی دارین خسته نباشین

  29. مهمان گفت:

    مثل همیشه بی نظیر

  30. مهمان گفت:

    همه چی به خود مدیر برمیگرده!

  31. مهمان گفت:

    واقعا اول باید اشتباهات خودمون و قبول کنیم تا بعدا دوباره همونارو تکرار نکنیم

  32. حمید گفت:

    انشان که جایز الخظاست هر کسی ممکنه مرتکیب اشتباه بشه چه مدیر باشه و چه بالاتر از مدیر

  33. مهمان گفت:

    ممنون از مطلب خوبی که در وبسایت منتشر کردید

  34. قاسمی گفت:

    بله متاسفانه خیلی ها هستند با این که می دونن اشتباه کردن اما اشتباه خودشون رو نمیپذیرن

  35. رضایی گفت:

    ممنون از مقالات خوبتون استفاده کردیم کاش مطالب جدیتری هم قرار بدین

  36. مهمان گفت:

    من از وجود این سایت بینهایت متشکرم
    فقط ای کاش به روز بود

  37. مهمان گفت:

    خسته نباشید خیلی خوب بود

  38. سمانه بیات گفت:

    ممنون از مطالب بسیار خوبتون دوست عزیز

  39. مهمان گفت:

    ممنون مطلب جالی بود

  40. مهمان گفت:

    سلان خواندن این مطالب کمک خوبی هست برای مدیران

  41. مهمان گفت:

    خسته نباشید و دمتون گرم

  42. مهمان گفت:

    مثل همیشه عالی

  43. مهمان گفت:

    بسیار عالی و مفید

  44. مهمان گفت:

    خیلی ممنون بابت راهنمایی ها یادآوری مطالبتون

  45. مهمان گفت:

    بسیار عالی موفق باشید

  46. آمیکو گفت:

    مچکریم از مقاله خوبی که درون وبسایت منتشر کردین

  47. مهمان گفت:

    ممنون از مقالات خوبتون استفاده کردیم کاش مطالب جدیتری هم قرار بدین

  48. مهمان گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

  49. مهمان گفت:

    سلام و خسته نباشید سایت خیلی خوبی دارید به جرات می تونم بگم تو حوضه ی فعالیتتون بهترینید تشکر فراوان

  50. مهمان گفت:

    مطالبتون زیبا بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *