تیزرها و بیلبوردهایی که فروش را کاهش می دهند

تیزرها و بیلبوردهایی که فروش را کاهش می دهند
به این مقاله امتیاز دهید

بیلبوردهای مناسب و نامناسب

سالهاست شاهد واریز بودجه های کلان تبلیغات به جیب رسانه ها هستیم. تبلیغاتی مانند بیلبوردهای شهری، تبلیغات تلویزیونی و …. که هر کدام هزینه های کلانی را به خود اختصاص می دهند.

بیلبوردهای مناسب و نامناسببیلبوردهای مناسب و نامناسببیلبوردهای مناسب و نامناسب

اما آیا این تبلیغات هزینه های میلیاردی خود را به شرکت ها بر می گردانند یا شرکت به صورت یکطرفه پول ها را راهی شرکت های تبلیغاتی می کنند؟

با توجه به بررسی های صورت گرفته تبلیغات گسترده باعث معروفیت شده و افراد عام زیادی با نام برند آشنا می شوند، اما مشکل اینجاست:

آیا اگر در یک جمع بپرسیم چند ثانیه درباره برند “اصغر پارک” صحبت کنید، کسی هست که پاسخ بده؟یا خیر؟

متاسفانه به لطف این تبلیغات افراد با نام برند آشنا شده اند و برند معروف می شه اما… هیچ جایگاهی در ذهن این افراد به عنوان برند برتر یا خوب ایجاد نکرده است.

 

بیلبوردهای مناسب و نامناسب

به طور مثال کسی نیست که بگه “کارمندای اصغر پارک یا خانم فرش و …. از بقیه خیلی بهترن، قیمتاشون مناسب تره، کیفیت کارشون خیلی خوبه و بهت احترام میذارن یا رفتن و خرید از آنجا بهم حس خوبی میده”

تاثیر این تبلیغات زمانی خود را نشان می دهد که بعد از ۶ الی ۱۲ ماه میزان فروش شرکت، فروشگاه و … را مورد بررسی قرار می دهیم و وقتی متوجه موضوع شده ایم که دیگر ۶ میلیارد تومان هزینه شده است!

پس اگر تبلیغات رسانه ای گران بدردمان نمی خورد از چه روشی برای تبلیغات استفاده کنیم؟

هدف از مقاله این نیست که تبلیغات رسانه ای بد جلوه و خطرناک اعلام کنیم. برعکس تبلیغات رسانه ای اگر به طور اصولی و مناسب توسط افراد خلاق و با تجربه صورت گیرد می تواند پاسخ های فوق العاده ای را همراه داشته باشد.


دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
wpDiscuz